Vecka 29

Som någon kanske märkt har jag inte uppdaterat något här på en vecka, har haft annat för mig tillsammans med älskling.. Förra veckan sov vi en natt i stugan som jag för övrigt aldrig sovit i annars! Vädret var väl ingen höjdare men vi hann ligga en stund på stranden i allafall och så blir det ju sådär lite småläskigt mysigt i en stuga mitt ute i ingenstans också (: På onsdagkvällen åkte vi till Motala där vi fick huset för oss själva en natt eftersom resten av familjen bor i stugan. Det blev "Kycklingpastaröra" och där efter film (Klick)  och chips med dipp. Dagen efter åkte vi till Varamon för att spela äventyrs minigolf och jag vann......såklart ;) Dagen efter det, fredag måste det ha varit, så rodde vi ut på salstern och slog upp ett tält, åkte till Karlsby till några av kan man säga svärfamiljens? vänner ...Ro tillbaks i mörkret, se två badringar ligga och flytta mitt ute på sjön, ro lite till, se en BÅT ligga och flytta utan någon i mitt på sjön :S? Komma tillbaks till ön och sova :)
Grilla spett och ha allmänt trevligt på ön innan vi åkte tillbaks till stugan på lördagen... Bio i söndags, Harry Potter såklart :).... Sen kom jag hem igår!  Puh, jag är alldeles för trött för det här

Ska lägga mig och läsa en stund nu, och sen sova!<3
Har tid på sjukhuset i Jönköping halv 10 i morgon så det blir att vakna tidigt :(

GODNATT
(Bilder får väl komma senare kanske)

Blähä

Kom nyss hem efter en övernattning i stugan. Åker med älskling till sig snart så alla mina tankars flödande skall icke nedskrivas i detta inlägg :=P

Ha det bra bra

Oj

Misstolka inte. Jag menar naturligtvis att boken blivit seg, INTE min vän sålart..

:P

Sittainnedag

Söndagen och äntligen sista gången jag får höra farmor stå och skrammla i köket klockan 7 på morgonen.

Igårkväll var jag som sagt hos Emelie. Vi åt mackor, godis och tittade på Livet från den andra sidan som var lite lustig enligt mig. Kvällen slutade med något jag ogillar, en promenad ensam hem i mörkret eftersom jag är så bra på att slarva bort min nyckel till cykeln! ÄH. Läste ut Martina - koden förut efter en hel del garv. Ska läsa resten av de där böckerna fast med någon lite seriösare bok i mellan typ som "på det fjärde ska det ske" som jag lånat av Emelir, som förövrigt varit väldigt seg ett tag men som faktiskt börjar bli ganska bra nu efter typ sådär 120 sidor...

Snart blir det pizzaflöt med Måns (om han betalar), sen kommer Victorplutt och bor hos mig<3
Men först ska jag kolla om min bästevän har uppdaterat sin blögg!

Jag känner mig glad, nöjd och stolt över mig själv på något sätt (trots min äckliga kvinnoverk)

PUZS

Regn är likamed mys men vart har solen tagit vägen?

Önskar att regnet ska sluta, då kunde jag ge mig ut springa utan att bli blöt.. skjuter nog upp det nödvändiga tills i morgon istället. Ikväll ska jag umgås med Emelie som förövrigt la slingor i mitt hår i torsdags,  glömde säga det men det gjorde hon bra :) Innan dess tänkte jag läsa Martina Haag och se Awake om jag hinner (:

Linnea har inget mer att dela med sig av så jag får väl säga tack och hej för idag. :P

Fest hos Ida

Var som sagt i Trehörna hos Ida igårkväll för att fira henne och Mickis. Det vart ju lyckat!<3

Lite bilder kommer här (Dock lite suddiga):

Åkte dit med kusin och bästa vän :)

Bra vänner det där<3

Det bjöds på kättfärspaj och jordgubbstårta :)

Vickan som åt sin tårta med tårtsleven.. helt normalt x)

Trevliga toalettbesök ;)

Det här får bli sista bilden.. 2 veckor gamla kattungar! Så jäkla söta så jag
tror jag dör!<3

Tack för en trevlig kväll allihop!<3

Fix, trix och potatis

Dagen har varit/kommer att bli precis som rubriken lyder. Vaknade tidigt i morse bredvid Erika..mmm. . händer, fötter och tår var blåa, så kallt var det på rummet....nästan. Kom upp tidigt och raskade iväg på stan med farmor och co för en fika (en flötig sådan) och för inlämning av mobilen... igen. Nu får jag dras med en gammal lånemobil som jag inte förstår mig på. Vi tog bussen till mamma för att hämta kläder tills ikväll och gick tillbaks hem, och här sitter jag nu och luktar på kyckling som farmor steker till den bakade potatisen som f.ö blir vår lunch.

Ikväll åkter vi ut till Trehörna på kalas för att fira Ida och Mickis som fyllt/fyller år!<3 Det ser vi fram emot, Grattis!

Det var nog allt.

PUSS

Mysdag/kväll

Var ute på stan med Olivia och Milla tidigare idag och köpte present till födelsedagsbarnen vi ska till i morgon. Köpte även Martina Koden efter all bra kritik jag fått från den (:
För bara en stund sedan var jag där igen med Sanna. Hon inhandlade ett nagellack och jag köpte ett par fina sandaler, vi pratade med Olivia och åt jordgubbar :)

Det blev ju en riktigt bra dag det här ändå. Att få träffa alla möjliga vänner igen är skönt, känns som att det händer alldeles för sällan tyvärr men i helgen ska jag spendera så mycket tid som möjligt på det. Måste förstås tillbringa tiden med mig själv med för det är ju viktigt säger de ju och skönt är det ju okså, speciellt om man har en bra bok, bra musik och datorn att sitta vid!

Erika kommer med sjutåget, det var ett tagsen nu! :/ alldeles för längesen! Ikväll ska vi ha filmkväll med Banan och choklad, Emelie kommer lite senare också det tycker vi om<3

...
Men innan det blir det träning för mig, styrka idag

Puss och hej som man brukar säga

Regndag

Jag är mördad någonstans långt därinne..

Det är kväll

Sitter på mitt rum, känner mig lite ensam efter att älskling åkt hem till sitt. Stackare, nu får han sitta på stationen i Linköping en timma i ösregnet :/ ..Ute i vardagsrummet sitter farmor och henne kompis Eira. De kom med fyra tåget och ska vara här tills på Söndag av någon anledning. Pappa åkte till Tyskland tidigt i morse så det känns lite som att jag är tvungen att umgås med tanterna eftersom Måns bara sitter framför sin bunk hela dagarna. Vilken tur att jag har en sån bra farmor och att hon lagar mat! Haha, för det är ju bra! I morgon ska jag upp tidigt för att följa med dem på stan och kanske bara kanske eller helt säkert blir man väl bjuden på fika, och det är ju aldrig fel ;)
_________________________________________________________

Måste förresten berätta en sak som farmor berättade förut:

När de klev på bussen i Motala möttes de av en mycket tjock och trevlig chaufför. De tryckte i sina kort och han hjälpte dem med väskorna (vilket inte är så vanligt att busschaufförer gör). Bussen kör iväg. När de är framme i Mjölby och ska byta tåg tar chauffören tag väskorna och hjälper till igen "åh, så trevlig han han är" tänker de. Chauffören går fram till farmor som känner hur han smeker handen lite lätt på hennes rygg... hon tänker inte mer på det och går lite i förväg. Sedan går han fram till Eira och tar hand om väskorna, hon känner hur han smeker till henne på ryggen och hur han kör in handen innanför trosorna! Hon skriker så klart till och de ger sig av direkt.
Vad är egentligen detta :O?
__________________________________________________________________________________________

Måste säga att jag sprang 2 varvarn runt Illern ,dvs 9 km här om dagen..känns bra för att inte varit igång på ett tag!

Ja, då fick jag skryta lite också :P

Nu ska jag göra mig i ordning för natten och sen läsa mig till sömns : )
GODNATT

Marabouuuuu

Vaknade upp med pojken min hos mamma i morse. Såg klart Harry Potter och den flammande bägaren som vi somnade till igår. Sen blev det Kebabtallrik på Baronen och jordgubbschoklad som var äckligt. Gick på stan en stund och Victor köpte sig en ny fin skjorta. Känner att det jag skriver inte låter så intressant just nu men är seg och snart ska vi träna! Tjihu.

3 ynka rader och två ord, det får duga för idag (:P)

Idag är det söndag minsann

Åkte till festen igår sen. Trevligt att träffa lite folk även om det inte var överflöd av dessa. Var tyvärr på dåligt humör vilket förmodligen berodde på min trötthet, så förlåt om jag var tråkig och butter. Kom hem strax innan halv ett och slängde mig i säng nästan direkt. Nu på morgonen har jag gjort lite nödvändiga saker som att hänga upp tvätten och städa toaletterna, måste ju hjälpa till lite när jag för en gång skull är hemma och inte har något annat för mig. Victor kommer hit sen framåt eftermiddagen och innan dess tänke jag hitta på något med Sanna men tyvärr blev det inte av nu. Ikväll blire minigolf i Linderås med familjen och Victor då såklart.

Jag älskar denna frihet!

Se hela bilden

Lördag!

Gick upp tidigt och drillade i morse, vet var ett tag sedan kan man väl säga och inte gick det bra heller, slutar väl upp med det där till hösten efter å års drillande :P. Men aja, efter drillet tog jag och Sara en fika på Gotteriet och gick på stan en stund. Hon är mysig tycker jag och det måste vi göra om flera gånger! .. Sedan dess har jag varit hemma, ätit. städat upp på balkongen och sprungit en sväng. De ringer och tjatar om att jag ska med på fest men det vet i fasen om jag är sugen på ikväll, svårt att bestämma mig har jag också. :O

Nu blire iaf mat

PUSSOCHHEJ.

Stockholm

I måndags kväll åkte jag, Victor, hans far och syster till Södertälje. På tisagen åkte vi in till Stockholm där jag och älskling gick lite på stan, fikade i på Humlegården och åt på en Japansk restaurang. Senare gick vi till Skansen där det var allsång och tro det eller ej så kom vi med i tv  xP. I onsdags åkte vi in till Stockholm än en gång och gick i lite affärer, på kvällen blev det grönan sen hem till Motala på natten. Huuuuuuuuur kul som helst!
Igår kom jag hem till min hemstad, TRANÅS, det var faktiskt lite skönt när jag varit borta ett tag (:

Ja, det var ju en väldigt kort sammanfattning av min vecka men det får duga (:

Älskling på Japanska restaurangen ;)
Älskling gillar mat, jovisst!