S:t Anna

Halv 9 på måndagmorgon gick bussen till S:t Anna från Motala busstation. Jag, Victor och några fler skulle vara lägerledare åt ett 30 tal ungar..

När vi kom fram till "vandrarhemmet" blev barnen uppdelade i små grupper med en ledare i varje. Vi fick läsa upp regler och viktiga saker inför de kommande dagarna. Sedan lästes rumsfördelningen upp och vi fick packa upp och bädda. Jag och Victor fick självklart ett eget litet rum med en våningsäng, garderob, ett litet bord, en spegel och ett fönster med utsikt mot en fårhage(: När vi gjort det vi skulle var det dags för matsäck! Vi hade med oss tunnbröd med kycklingröra och yoghurt. Sedan fick barnen välja bland lite aktiviteter, jag var ansvarig för dansen. Det var inte alls många som valde det men tillräckligt för att det skulle fungera. Vi började med lite danslekar men barnen som inte kände varandra så bra var blyga och vågade inte ta för sig. Jag fick ändra mina planer och under dag 3 satte vi tillsammans ihop en liten kombination som de på kvällen visade upp för resten av barnen.

På tisdagen var det tävlingar hela dagen. De fick tävla mot varandra i grupperna som de tidigare blivit uppdelade i. Jag höll i två stationer, en där de skulle spruta vatten i muggar och fylla upp en skål och på den andra skulle de rulla en boll i en liten labyrint. Innan maten fick vi faktiskt lite fri tid då Victor och Jeg passade på att ta oss ett dopp i havet, det var iskallt kan jag ju medge.

Under dag 3 var vi på en ö hela dagen. Vi grillade och tittade på barnen när de åkte i båtar, fiskade och badade. Själv tog jag mig inget dopp men Vicor vågade sig faktiskt i och blev därmed den enda ledaren som badade på ön ;) På kvällen var det lite Show, scharader, disco och spökvandring som vi verkade lyckas bra med : P

Torsdagen innebar enbart frukost, städning, lunch innan vi bar hem :)

Tror både Victor och Jag hade det roligare än vad vi trodde att det skulle bli. De flesta barnen var lätta att handskas med och vi kunde skratta och ha kul med dem. Men trötta blev vi och det var skönt att komma hem till sin egen säng igen (:

På tal om säng.... ska jag sova nu!