en tonårstjej

Dålig dag blir bra dag.

Idag har jag postat brev, blivit påkommen, ätit tacos, jobbat, ätit mer tacos och nu är jag hemma, inte hemmahemma utan hemma som hos Jimmy, det är mitt hem också anser jag..jaja blablabla.
Han är förresten med sina pojkvänner och ska kolla på hockey till 2 inatt, de är galna hockeynördar tycker jag, men det är ju faktiskt så att en riktig man ska ju kolla hockey, dricka öl och luka svett..tur att min pojk är en man, fast han luktar smaskens, inte svett..  han kanske är en pojk ändå då.. min lilla plutt!
I övermorgon fyller jag 20 och då är jag inte längre en finnig tonåring, okej finnig kommer jag nog alltid vara, verkar som att det är vad gud vill för han har kluddrat ner mig sen jag var 11.
Kommer stå och knacka på dörren på systemet innan de öppnar, dra upp hakan och lägga till ett fånigt leende och bara köpa en massa flytande alkoholhaltig föda bara för att jag kan och bara för att det blir lite partaj på kvällen.
Visste ju inte för typ 3 år sedan att det var ballt att fylla år på just trettondagsafton, alla går till parken för att fira mig, jag menar, biljetterna är ju slut redan, tror jag?
Minns min förra födelsedag in i minsta detalj. Jag gick upp på morgonen, gick på stan och köpte kläder till kvällen, gick hem och duschade, lade mobilen på toaletten och fick sms från en söt kille att det inte fanns biljetter kvar till kvällen och att han inte skulle till parken, då blev jag sur och på dåligt humör, fick ett sms senare att det hade löst sig, då vart jag glad, sprang omkring, gjorde lasagne som blev ganska äcklig (Linnea är inte så bra i köket), städade, gjorde mig iordning och sen kom det typ 15 fina flickor och firade mig med presenter och hela faderullan, Sanna och Emelie blev skitfulla, likaså jag, förklarade för Emelie att hon skulle hindra mig på kvällen om jag valde att följa med en söt pojk hem, åkte med mamma till parken med massa ballonger, Emelie satt och förklarade för mamma hur mycket hennes pappa älskar henne hela vägen, gick in i parken och allt var så jävla kul, vi ramlade runt, dansade och jag vet inte vad. När kvällen gick mot sitt slut fick mamma ett sms "jag sover hos Emelie i natt" .. HA HA HA, eller hur. Jag gick med min favorit hem till honom och ja, allt var så jävla bra.
Jag måste dock säga att jag mår så mycket bättre idag än för ett år sedan. Jag vet vem jag är och jag vet vilka som står på min sida.
Nu ska jag sätta på en film eller något.
/En glad Linnea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0