Studentveckan slut

Är visst väldigt inaktiv här så det kanske är dags att berätta lite om vad jag har haft för mig de senaste dagarna.

Festen började i lördags kl elva i min och Ellies trädgård, vi knöt ballonger och förfestade  innan vi gick iväg till skolan och dränkte oss i färg! Vi kom trea av..vad var det...13?klasser? iaf väldigt bra gjort av oss :D Det var iaf hur kul som helst, vill göra det en gång till!
På kvällen var ES och Sanna och Emelie hemma hos Lisa och chill-drack, folket käkade pizza och sånt, spelade gitarr och hade det allmänt mysigt i den underbara vädret! Sedan vandrade vi vidare till Statt och där var det fullt med folk, jag var seg och trött men det var ganska kul ändå :)


(övade vår lilla dans till karnevalen några minuter innan det var dags att gå iväg)
(Chillförfest hos Lisa!)

I söndags mådde jag sådär segt och ville bara vara hemma, gick till Jimmy..blev en extremchilldag utan några som helst måsten! Satt ute på baksidan och myste, han spelade gitarr och jag kände mig sådär jätte-kär. Gjorde någon "kycklingkebabrulle" till kvällsmat som var helt lagom god ;)

I måndags vaknade jag upp hos Jimmy..as usual..vandrade sedan och spelade volleyboll med klassen men hoho vad varmt det var så Emelie kom och hämtade mig och vi gick till henne och gjorde oss iordning, gick till Norrskolan med några människor och chilldrack... återigen. Jag dissade dem och åkte till Malin för picknikmys utan pickning.. för det hade jag inte med mig. Sedan var det ölbrännboll vid kråset men vi kom försent så det var slut när vi kom... gick sedan till strandbaren men beslöt mig för att inte gå in för det var lamt så jag satt ute i en ring med massa andra som kände som jag, trevligt trevligt!

I tisdags var det redovisning av pa men jag mådde dåligt plus att jag inte hade sovit mer än en halvtimme på hela natten, så jag beslöt mig för att sova istället..vad gjorde det liksom, sitta i 4 timmar på en stol och lyssna när de inte ens sätter betyg på´t.. inte motiverande någonstans..speciellt inte när man mår skit. Gick iaf och var med på flottracet men min extrema rädsla för åska gjorde mina ögon våta och jag sprang till skolan och satt där själv, mkt kul. (töntLinnea)
På kvällen gick vi dansare till Strandbaren med Helena och åt plankstek, herreguuuuud vad gott det var! Iaf det var trevligt! Jag och Matilda gick bort till resten av klassen hemma hos Karin medans de andra gick hem? Där började iaf festen igen..wohoo... sedan ville alla gå till strandbaren, jag följde med och var inne i typ en kvart då jag insåg att det var lamt även den gången.. så jag gick ut till min plutt som hade förstått att man inte ska slösa 80 kr för att gå in dit, aauo vilken smart man man har. Stod ute en sväng sedan drog vi hemåt, myste och sen somnade jag som en stock, längesen jag sov så gott!

I onsdags var det fångarna på frejavallen och jag var inte så medverkande, blev full och drog iväg med Emelie och hälsade på hennes klasskompisar som satt och åt på strandbaren hih. Efter Frejavallen hamnade jag och min älskling hos honom, det var inte meningen.. men sjukt mysigt, satt och sjöng till hans gitarrspel, haha.. inte nykter alltså.. något jag inte gör annars.




I Torsdags kollade jag på Sannas bal i Nässjö, de var jätte fina och verkade ha haft en underbar kväll/natt.. synd bara att det regnade så sjukt och åskade!
När jag kom hem till tranås hämtade Mickis upp mig och jag fick vara med på slutet av skattjakten, min bästa insats var väl att jag hämtade min stackars kanin, usch, livrädd var han! Men iaf.. vi vann.. spelar ingen roll vad alla säger.. jag bryr mig inte så mycket om att vinna.. vi hade liksom skitkul.. okej, inte min kanin då.
Efter skattjakten gick vi till Karin och förfestade innan strandbaren... mådde dåligt ett tag men när vi väl kom in så var det rätt kul! Almas band spelade och jag måste ju säga att jag gillade musiken! (:
När det var slut gick jag och Jim och köpte oss hamburgare med pommes och cola och tog med och åt hemma i sängen.. muuuummmmms<3


...........................................

Jaha och nu sitter jag här själv på rummet, igår var en underbar dag! En av de bästa i mitt liv, hade så sjukt kul på flaket, grät mig igenom avslutningen, god mat med släktingar ute i stugan, helskön förfest och kul på statt där på kvällen!

Jag tror inte riktigt att jag har fattat att det är slut nu, det är över, ES08 finns inte längre! Kan inte beskriva känslan jag har men det är någon blandning mellan tomhet och lycka.. jag kommer sakna min klass så in i helvete för de är så fina! Men samtidigt känns det så skönt att prova på något nytt nu, att slippa gå på tråkiga/onödiga lektioner som man inte alls kommer ha någon nytta av, att slippa känna stressen efter skolan och på helgerna..att göra lite vad man vill!




älskade kusin<3





Jag ska iaf vara väldigt glad som har jobb i 9 veckor nu i sommar och kommer förmodligen att ha kvar det i höst med, det känns tryggt, precis så jag vill ha det. Tänker söka in någonstans till våren, har några utbildningar som jag är lite intresserad av men just nu spyr jag bara jag tänker på skolarbeten.

______________________________________________________________________________________________

Nu ska jag plocka fram grejer och sedan gå och lägga mig, i morgon börjar har jag min första arbetsdag för i sommar, 7 - 16 så det blir nog en relativt tung dag, men så kul ska det bli! :)

Hade gött!
/Linnea


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0