God jul

Bara någon timme efter jag kom hem från skolan idag knackade det på dörren, jag suckade högt och var nästan säker på att det var en av de där Gehovas gubbarna. Men när jag tittade ut genom nyckelhålet stog där en liten kille i 11 års ålder med en bunt tidningar i handen. Jag fattade direkt vad det var - jultidningar såklart! Blev lättad men tvekade en stund innan jag öppnade dörren (han var ju så söt). När jag lyssnat klart på honom log jag och tänke på hur jag själv en gång i tiden stått där och försökt fjäska för att få ihop tillräckligt med poäng för den där prylen man ville ha. Såhär efteråt känner jag mig faktiskt ganska elak som sa nej. Jag kunde åtminstone kollat i tidningen och sett lite intresserad ut, för när jag tänker efter kanske där fanns någon intressant tidning jag kunde köpt och om det inte funnits någon kunde jag ju köpt och slagit in den i julklapp till någon :P

Jag blir ändå lite irriterad. Här har sommaren precis passerat och vi väntar på att hösten ska komma igång på riktigt, inte vinter, inte jul, inte nu i allafall! Såg också på tvn att 3 gör reklam för något julerbjudande, What?

Nu ska jag äta risgrynsgröt! Ännu ett för tidigt jultecken...........men gott! :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0