Fredag

Slutade tolv idag tack vare idrotten som var inställd vilket jag kanske skrev förut. Stannade kvar ett tag och jobbade med svenska uppgiften så nu är iaf ena delen kvar och den andra delen ska jag se till att bli klar med i morgon. Hämtade Melker på dagis för jag erbjöd mig att vara barnvakt en stund, vi hade bestämt oss för att göra sockerkaka. 
 
Vi kommer hem, Melker sätter sig vid bordet..

M: Jag vill ha en macka
L: Vad vill du ha på?
M: Leverpastej
L: Vi har ingen leverpastej
M: Då tar jag kaviar

Jag ger honom en kaviarmacka och ett glas mjölk..

M: Det ska stå M
L: Vad menar du?
M: Kaviarn ska vara ett M, som i MCdonalds!

Snäll som jag är tar jag mackan själv och gör en ny till honom med M på..

L: Varsegod!
M: Men jag vill ha GOMACKA (sånadära runda polarbröd)!!!!!!! (Där kommer illskriket och gråten)
L: Nej nu får det vara bra.

Jag går på toaletten och kommer sedan tillbaks för att göra iordning en GOMACKAMEDKAVIARM. Melker har satt sig i soffan?

M: Jag vill se på film!
L: Sen, när du ätit mackan jag ska göra iordning åt dig nu.
M: Nej jag vill se på film nuu!!!
L: Okej då, men lovar du att du äter massa sockerkaka sen när vi har bakat den? (För då får han ju ändå ngt i magen:P)
M: Ja

Melker sitter kvar medans jag tar fram och förbereder i köket.

L:Kom nu gubben
inget svar
L:Melker!

Kollar i soffan och ja, då har han somnat.
Jag plockar ihop grejerna och här sitter jag nu helv själv med en sovande pojke på andra sidan av soffan..:P









 


Kommentarer
Postat av: Sanna

hahahahahaha!

2009-10-09 @ 17:02:46
URL: http://sbrage.blogg.se/
Postat av: sanne

Sött! :D

2009-10-11 @ 21:23:23
URL: http://sannehansens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0